Heeft u vragen over dit project? Kijk of uw vraag tussen de veelgestelde vragen staat. Zo niet, neem dan contact met ons op.
De uitslag staat op de pagina ‘Uitslag’. Vanaf dinsdag 9 mei ontvingen bewoners een brief met een stemcode en kon u stemmen op de vier agendapunten. Alle agendapunten worden uitgevoerd, maar bepaalden samen de volgorde van belangrijkheid. U kon tot en met dinsdag 23 mei stemmen op maximaal drie agendapunten. De agendapunten met de meeste stemmen voeren we als eerste uit.
Van 9 tot en met 23 mei konden alle bewoners van Archipel & Willemspark stemmen op hun favoriete agendapunten. Het agendapunt met de meeste stemmen wordt als eerste uitgevoerd, het agendapunt met de minste stemmen als laatste.
De agendapunten worden in de volgende volgorde uitgevoerd:
1. Duurzaamheid en groen
2. Parkeren en mobiliteit
3. Verkeer en veiligheid
4. onderlinge contacten en ontmoeting in de wijk
Thematafels zijn overleggen met wijkpartners over een specifiek thema dat speelt in de wijk.
In de wijkagenda staan de belangrijkste verbeterpunten (agendapunten) van de wijk. Deze punten pakt de gemeente samen met partners, ondernemers en bewoners de komende 4 jaar op.
De agendapunten worden gebaseerd op de uitkomsten van de enquête, de interviews met bewoners, de cijfers over de wijk, de informatie vanuit de bewonersbijeenkomst en de reacties op de concept agendapunten op de website.
Voor de wijkagenda zijn verschillende stappen doorlopen. Zo is er in het najaar van 2022 een wijkprofiel (data-analyse) gemaakt van de wijk Archipel & Willemspark. Ook zijn relevante partners uit de wijk in kaart gebracht en verschillende kennismakingsgesprekken gevoerd met wijkpartners en bewoners. Samen met de wijk hebben we een enquête opgesteld. Daarin kon u tot 20 januari uw mening over de wijk delen.
Daarna heeft de gemeente de resultaten van de enquête verwerkt in 8 concept-agendapunten. Tijdens de thematafelbijeenkomst op 16 maart werden de concept-agendapunten besproken. Op 19 april was de tweede thematafelbijeenkomst. Daar werd gewerkt aan de definitieve agendapunten en doelen en actiepunten opgesteld.
Vanaf dinsdag 9 mei ontvingen bewoners een brief met een stemcode en kon u stemmen op de vier agendapunten. Alle agendapunten worden uitgevoerd, maar u bepaalt de volgorde van belangrijkheid. U kon tot en met dinsdag 23 mei stemmen op maximaal drie agendapunten. De agendapunten met de meeste stemmen voeren we als eerste uit. Bekijk de uitslag.
De gemeente maakt elke 4 jaar een plan voor elke wijk in Den Haag.
Iedere wijk in Den Haag krijgt een wijkagenda. In een wijkagenda staan de belangrijkste verbeteringen voor een wijk. De bewoners, ondernemers, samenwerkingspartners en medewerkers van de gemeente bepalen samen wat het meest belangrijk is. De belangrijkste verbeteringen worden als agendapunten in de wijkagenda opgenomen. Bewoners, ondernemers, samenwerkingspartners en medewerkers van de gemeente, voeren samen de verbeteringen uit.
Met het wijkbudget kunnen bewoners zelf plannen insturen die helpen bij de verbeterpunten uit de wijkagenda. Dit zijn vaak duidelijke plannen die binnen 1 jaar klaar kunnen zijn.
Het wijkprofiel geeft een beeld van de wijk. Daarmee kijkt de gemeente samen met partners, bewoners en ondernemers uit de wijk wat goed gaat, wat beter kan en waar kansen en risico’s liggen. Het onderzoek bestaat uit cijfers van de wijk.
De gemeente neemt maatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Meer weten over privacy en beveiliging van persoonsgegevens? Lees dan onze privacyverklaring.
Vervelend dat de site niet werkt. We willen dit snel oplossen. Neem contact met ons op. Geef een korte uitleg waar het mis gaat en eventueel de link van de pagina waar het over gaat. We proberen het probleem dan zo snel mogelijk op te lossen.
Wilt u op de hoogte blijven van dit project? Vul dan uw e-mailadres in.